Op naar Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fleur Neefjes - WaarBenJij.nu Op naar Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fleur Neefjes - WaarBenJij.nu

Op naar Suriname!

Blijf op de hoogte en volg Fleur

23 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Omdat ik heel veel vrije tijd hier heb en iedereen (heel lief!) vraagt hoe het hier is heb ik besloten om een blog bij te houden. Alvast mijn excuses voor waarschijnlijk de spelfouten. Mijn avontuur begon zaterdagochtend thuis waarbij het vertrekken toch wel spannend was. Op het laatste moment had ik bedacht mijn koffer te wegen die echt super te zwaar was vervolgens er wat uitgehaald en schoenen verwisseld. Vervolgens vertrokken we met de auto richting Schiphol, waarbij de zenuwen echt kwamen; bang om te laat te komen, koffer te zwaar etc. Uiteindelijk hadden we nog de afslag Schiphol gemist en dan moet je nog echt wel een stuk omrijden. Ik kreeg het toen helemaal Surinaams (:p) benauwd van. We waren uiteindelijk 10 voor half 10 op Schiphol en ik moest voor half 10 mijn koffer afgeven. Ik heb met kloppend hart door Schiphol gelopen op zoek naar de juiste balie. Toen ik daar aan kwam was me koffer nog steeds te zwaar, maar dat maakte mij niks uit want het was al een hele opluchting dat ik op tijd was. De vliegreis ging prima. Ik was zeer verbaasd over de luxe van KLM. Er was een tv scherm met allemaal leuke films en series. Daarnaast kreeg je gratis eten en drinken. Ik heb voor het eerst Surinaamse Roti gegeten in het vliegtuig, was super lekker! In het vliegtuig zat ik naast een Surinaamse man. Echt gezellig mee gekletst. Hij had een koffertje mee met allemaal eten uit Nederland en hij wilde allemaal snoep zakken aan mij meegeven zodat ik deze kon meenemen naar het weeshuis. Alleen zat zowel mijn koffer als hangbagage ramvol dus ik kon het echt niet meenemen, dat begreep hij wel. Uiteindelijk in Suriname aangekomen moest je met een trappetje naar beneden het vliegtuig uit. Daar voelde ik gelijk dat het goed zat; het was zo mooi groen en lekker warm. Daarna met de taxi naar het huis gebracht en daar werd ik heel hartelijk ontvangen en voelde ik mij gelijk thuis. Mijn kamer bevalt ook prima. Mijn eerste dag hier heb ik een stadstour gehad, waarin het heel indrukwekkend is om te zien hoe rijk en arm naast elkaar leven. In Paramribo staat er naast een redelijk groot van stenen gebouwd huis een huis(je) wat gebouwd is van wat oud hout, echt bizar… Na de stadstour gingen we fort Zeelandia bezoeken en kregen we een tour. Alleen kon ik de vrouw die de tour gaf niet verstaan dus dwaalde ik al snel af. Vervolgens even wat gegeten en gedronken met de mensen waarmee ik hier ben. Waarbij we super lang moesten wachten op ons eten en drinken. Het Surinaamse personeel doet alles op zijn gemak, dat is echt even wennen. Ik merk namelijk dat ik een echte ongeduldige Nederlander ben. We hebben gezellige en gevarieerde groep. We gaan aankomend weekend als groep mee doen aan springbreak. Dat is een tweedaags evenement waarbij je twee dagen verblijft in een resort en allemaal sportcompetities heb tegen anders team. Daarnaast is er een feest en onbeperkt drank en eten! We gaan ook met de meiden van de groep hier een salsaworkshop volgen, ook heel veel zin in! Ik merk dat ik het nu al jammer vind dat ik hier vijf weken ben, want er zijn hier zoveel dingen om te doen alleen ben ik bang dat het niet in de tijd past dat ik hier ben. Waarschijnlijk ben ik voorlopig nog vrij, want het kennismakingsgesprek voor het vrijwilligerswerk gaat hier op zijn Surinaams. Heel langzaam en het komt allemaal wel. Ik hoop dat iedereen zo een indruk heeft hoe ik het hier heb en tot mijn volgende blog!

  • 23 Februari 2016 - 12:27

    Arjen Mirjam En Goos:

    Leuk je verslag we gaan je volgen op je avontuur. XX

  • 23 Februari 2016 - 12:28

    Arjen Mirjam En Goos:

    Leuk we gaan je volgen op dit avontuur. X

  • 23 Februari 2016 - 13:32

    Jan Ligthart:

    Wat een complete verrassing dat ik op mijn verjaardag dit even binnen kreeg. Lief van je Fleur , en dat het maar goed met je mag gaan, ik reken er op. De hartelijke groeten van tante Lenie en Frank, en we volgen jou op je wel heel speciale trip naar zo'n enorm ver en mooi lang, liefs ome Jan tante Lenie.

  • 23 Februari 2016 - 14:16

    Lideke:

    Yess ik ga je volgen! Leuk :) <3

  • 23 Februari 2016 - 14:21

    Isabella:

    Super leuk Fleur, we gaan je volgen

  • 23 Februari 2016 - 14:48

    Rosan:

    Leuk avontuur Fleur, heel veel succes en plezier daar! x Rosan

  • 23 Februari 2016 - 16:24

    Monique:

    Wat leuk om dit te lezen. Heel veel plezier en geniet ervan

  • 23 Februari 2016 - 16:38

    Francis:

    Fleurie!! Super leuk om jouw eerste avonduren te lezen. Heeeeeel herkenbaar het wennen aan het ritme van een nieuw land. Laat het maar over je heen komen. Haasten heeft geen zin, zeker niet in het klimaat van daar. Er 'moet' daar niks, dus je mag ook even onthaasten! Heerlijk! Geniet ervan meissie!!

  • 23 Februari 2016 - 17:44

    Kelly:

    Jaaaa, hier hoopte ik al op. Ik wilde niet de 1001e persoon zijn die jou de vraag stelde van 'Hoe gaat het?', maar ik wil het natuurlijk wel weten. Maar echt hoor, jij moet een kleine Surinamer worden. Alles chil en easypeasy en laid back doen. Je heb ook weinig keuze daar denk ik, haha. Lekker rustig voor je ouders als je weer terug bent!! Maar super goed om te lezen dat je helemaal op je plek bent daarzo. Veel beter dan hoe je er heen gegaan bent!! Ik ga je blogs blijven lezen, veel plezier :D

  • 23 Februari 2016 - 19:22

    Mark:

    top, zie uit naar je tweede verslag.... erg leuk

  • 23 Februari 2016 - 19:46

    Ehwald:

    Wow!. Wat ben jij supergoed bezig! Heel veel plezier en succes daar!

  • 25 Februari 2016 - 12:18

    Opa Ligthart:

    Lieve Fleur. Ben natuurlijk een trotse Opa . En niet zo`n beetje ook . XXX

  • 25 Februari 2016 - 12:38

    Ome Jan, Tante Lenie En Frank.:

    Wederom zeer onder de indruk van jou verhaal. Geniet en leef en een goed hart voor een ander.
    Lieve groet van ons, oja, het heeft gesneeuwd hier. Jij zit er beter bij liefs van ons.

  • 26 Februari 2016 - 15:39

    Eline:

    Super leuk fleur! ik ga je volgen xxx. Geniet ervan.

  • 01 Maart 2016 - 15:09

    Lia En Jan Bakker:

    Lieve Fleur zo de eerste dagen zitten er al weer op een heel leuk verhaal je heb al veel gedaan . We blijven je volgen en je hebt het al goed naar je zin heb ik gehoord. Geniet maar van het mooie weer want het is hier snert weer regen en wind GATVERDAMME. Groetjes en en lieve groet van JAN LIA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 23 Feb. 2016
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 3825

Voorgaande reizen:

20 Februari 2016 - 26 Maart 2016

Vrijwilligerswerk in Suriname

Landen bezocht: