De week van het dansen en regenjassen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fleur Neefjes - WaarBenJij.nu De week van het dansen en regenjassen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fleur Neefjes - WaarBenJij.nu

De week van het dansen en regenjassen

Blijf op de hoogte en volg Fleur

16 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle leuke en lieve reacties onder mijn blogs. Het liefst zou ik allemaal persoonlijk op jullie berichtje reageren, alleen ben ik er nog niet achter hoe je dat kan doen. Dus doe ik het even via deze manier, want ik waardeer het namelijk heel erg!

Deze week zijn we begonnen met salsa les. Ik krijg met drie huisgenoten twee keer in de week les van vier jongens die ik heb ontmoet met de weekendtrip. De les duurt ongeveer 1,5 à 2 uur, wat best wel intensief soms is. Tot nu toe vinden we het allemaal heel leuk en gaat het echt goed bij ons. Ik heb tijdens een salsafeest een poging gedaan om met wat mannen te dansen, maar ik was zo gespannen dat ik alles van de lessen was vergeten. Gelukkig krijgen we in totaal 8 lessen en hebben we er nu 2 gehad, dus dat moet nog wel goed komen.

Daarnaast zijn we deze week een aantal keer uit geweest, waarin we veel hebben gedanst. Hier is het uitgaan toch wel wat anders als in Nederland, want iedereen danst gewoon en weinig mensen gaan zoals in Nederland barhangen. Wat overigens helemaal in mijn straatje past, want ik dans wel graag.

We zijn deze week naar de bioscoop geweest. Waarbij er eerst ruim een halfuur reclames kwam van andere films. Vervolgens begon de film en kwamen we erachter dat het Engels was zonder ondertiteling. Aangezien ik toch wel naar Suriname ben gegaan, omdat ik het prettig vind dat ze hier Nederlands praten. Viel het wel af dat de film geen ondertiteling had, maar ondanks dat was de film wel goed te volgen. Het was ook één van de eerste momenten dat ik echt koud heb gehad in Suriname, want in de bioscoop stond de airco volledig aan. Gelukkig had iemand ons er op gewezen dat het koud kon zijn, dus hadden we ons er wel een beetje opgekleed.

Op zondag waren we allemaal best wel moe van het vele stappen en dansen. We waren eigenlijk van plan om naar white beach te gaan en daar een beetje te hangen op het strand. Helaas kan het hier in Suriname ook regenen en dat was deze dag het geval. Toen hadden we bedacht om alle matrassen in de woonkamer neer te leggen, allemaal hapjes te maken en met ze alle film te kijken. Daarvoor gingen we eerst met onze regenjassen door de regen fietsen wat eigenlijk best wel heel verfrissend was. We waren de enige op straat met een regenjas en we werden echt aangekeken op een manier van 'die Nederlanders kunnen ook nergens tegen...'. Door de rustige laatste dag van de week hadden we allemaal weer de volle energie om er deze week weer tegen aan te gaan en er weer een mooie week van te maken in Suriname! Ik geef toe dat ik soms hier door de stad fiets en dat ik mij toch wel een bofkont voel dat ik hier mag/kan zijn.


  • 17 Maart 2016 - 16:05

    Lia:

    Fleur het zijn hele leuke blogs van je maar wat ik me af vraag werk je ook nog met de weeskinderen daar hoor ik niet zoveel over , misschien een andere keer.
    Ik heb wel in de gaten dat je het erg naar je zin hebt daar, zal vreemd geweest zijn regen , maar ik denk dat ze er zelf wel blijd mee zijn.

    Alles goed hier in de nederland deze week prachtig weer nog steeds een beetje fris maar met de zon erbij kan je al even buiten zitten.

    Lieve groet van JAN en LIA

    Genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 23 Feb. 2016
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 3815

Voorgaande reizen:

20 Februari 2016 - 26 Maart 2016

Vrijwilligerswerk in Suriname

Landen bezocht: