De week van de knoop doorhakken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fleur Neefjes - WaarBenJij.nu De week van de knoop doorhakken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Fleur Neefjes - WaarBenJij.nu

De week van de knoop doorhakken

Blijf op de hoogte en volg Fleur

08 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Mijn verslag heet de week van de knoop doorhakken, want voor de mensen die het nog niet weten.. Ik heb besloten om een maand langer hier in Suriname te blijven. Ik ga rond Pasen een week naar Curaçao om dan vervolgens weer terug te gaan naar Suriname in plaats van naar huis. Ik heb wel lang getwijfeld omdat het toch wel veel prijzig om mijn ticket te verlengen. Maar dan kwam het besef dat ik er lang voor heb gespaard en naar toe heb geleefd, dat ik echt alles uit dit avontuur wil halen!

Voor de rest begon deze week heel hectische en op zijn Surinaams. Ik werd maandagochtend rustig wakker met het idee dat het ook een rustige dag zou gaan worden. Plots werd ik s'ochtends gebeld dat ik over een halfuur een gesprek had op mijn project waar ik vrijwilligerswerk kon gaan doen. Ik heb mij snel omgekleed en ben de taxi ingestapt. Het gesprek was zeer positief en had erg veel zin om de volgende dag te beginnen. Ik zou vrijwilligerswerk gaan doen op een basisschool, waarbij ik de projecten van de school ga ontwikkelen. Zoals het groen project om de kinderen meer bewust te maken van het milieu. Dit leek mij een hele leuke uitdaging. Maar na een paar dagen merkte ik dat het van 8:00 t/m 13:00 uur achter een laptop zitten niet mijn ding was en dat ik echt het contact miste met de kinderen. Daarom heb ik deze week besloten om één dag in de week naar de basisschool te gaan en de overige dagen in een weeshuis te gaan werken. Ik ga dat samen doen met een huisgenootje waar ik het goed mee kan vinden, dus dat gaat sowieso wel leuk worden!

Voor de rest waren we deze week uitgenodigd door onze vaste Surinaamse taxichauffeur om te komen BBQ bij hem. Ik had super veel trek en vooral zin in een lekker hamburger.. Maar helaas een Surinaamse BBQ bestaat alleen maar uit kippenboutjes die ze er een uur op laten grillen. Desondanks was het wel lekker!

We zijn een middag gaan zwemmen, waarbij we het hele buitenzwembad voor ons zelf hadden. Blijkbaar hebben de meeste mensen hier geen behoefte om te zwemmen bij temperaturen van rond de 30 graden.. Ik had mij net zoals elke dag goed ingesmeerd met zonnebrand. Maar helaas was ik toch verbrand waar ik best wel van baalde. Gelukkig was daar Thomas die onze rijdende apotheek is. Hij heeft voor al je kwaaltjes wel wat mee genomen. Zo had hij ook een wondermiddel mee voor mijn verbranden huid en heb ik er helemaal geen last van gehad. Die zelfde avond hadden we een skyline Poolparty. Het was echt een super gaaf feest. We werden eerst met grote partybussen met open daken, goede muziek en gratis drank door de stad gereden. Iedereen die op straat liep keek om en zwaaide naar ons. Vervolgens werden we afgezet bij een groot en luxe hotel waar de poolparty was op het dak van het hotel.

De volgende dag ging de wekker al vroeg, want ik ging twee dagen op trip naar het binnenland. Ik had er niet zoveel zin in. Ik was namelijk erg moe en brak van de avond daarvoor. Eenmaal daar aangekomen moest ik ook even wennen, want ik had niet gelijk aansluiting met de mensen waarmee ik daar heen ging. Naar mate het weekend vorderde vond ik steeds meer aansluiting en heb ik echt een top weekend gehad. Het was vooral heel relaxed. We hebben met een bootje gevaren naar een strandje en daar gezwommen. S'avonds gekookt en gegeten met ze alle en daarna kregen we rond 21:00 uur een salsaworkshop. Vanaf dat moment ben ik niet meer van de dansvloer af geweest tot dat ik ging slapen rond 5 uur s'nachts. Ik moest en zou die hele dans onder de knie krijgen en dat lukte ook vrij snel. Daarna nog wat andere Latijns-Amerikaanse dansen geleerd en daarna gefeest zoals zo goed kunnen hier in Suriname. Uiteindelijk in slaap gevallen onder de heldere sterrenhemel in de mooie natuur van Suriname. Volgende dag rustig wakker worden en uitbrakken. We ging nog even varen, gelopen door het water en gezwommen in de regen. Vervolgens alles opruimen en weer terug naar de drukke stad. Terug in de auto was ik toch wel blij dat ik mee was gegaan, want ik heb echt genoten van de rust, de natuur, het eten, de mensen en het dansen. Thuis aangekomen weer blij om mijn lieve huisgenoten te zien en alles te vertellen wat ik had meegemaakt.

Bijgevoegde foto's geven nog een impressie van het weekend in het binnenland.




  • 08 Maart 2016 - 18:31

    Babs:

    Wauw Fleur, dit klinkt erg goed!! Geniet er lekker van en super dat je de knoop hebt doorgehakt. Liefs!

  • 08 Maart 2016 - 18:50

    Janet:

    Hoi Fleur. Wat maak je veel leuke dingen mee. Goed datje langer blijft want geloof me, het gaat al snel genoeg en voor je het weet zit je thuis weer in de sleur. Genieten dus maar en groetjes daar.

  • 08 Maart 2016 - 19:17

    Ruud:

    Super goed van jou dat je nog een maand blijft....ik weet hoe lastig het voor je is om een knoop door te hakken......helemaal top!!!!

  • 08 Maart 2016 - 19:50

    Diana:

    Wow Fleur wat een mooie beslissing en wat een mooi verslag weer. geniet ervan gr

  • 08 Maart 2016 - 21:10

    Arie:

    Hoi Nicht. Geweldig wat je aam het doen ben. Top hoor. Schitterend avontuur en je hebt groot gelijk dat je er een extra maand aan vast koppelt. Als je het niet had gedaan heb je er spijt van. Je moet NU genieten. Leuk het verslag en mooie foto's. Maak er iets van

  • 10 Maart 2016 - 12:39

    O:

    Goed plan . Fleur. Je bent er nou toch. Enjoy.
    En weer een mooi verhaal XXX

  • 12 Maart 2016 - 14:48

    Anouk:

    Wow fleur wat een avontuur geniet er van! Leuk om je verhalen zo te lezen!

    Xxxanouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 23 Feb. 2016
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 3823

Voorgaande reizen:

20 Februari 2016 - 26 Maart 2016

Vrijwilligerswerk in Suriname

Landen bezocht: